Gra Pałacowa

  • Miejsce: Pałac Kultury Zagłębia/Plac Wolności
  • Uczestnicy:  drużyny 2-osobowe
  • Nagrody: karnety wstępu na wydarzenia PKZ

Do realizacji Gry Pałacowej wykorzystana zostaje przestrzeń budynku Pałacu Kultury Zagłębia oraz jego najbliższe otoczenie. W Grze biorą udział drużyny dwuosobowe. Każda z nich zostaje wyposażona w mapkę budynku, identyfikator, kartę gry oraz w pozostałe potrzebne im do rozgrywki akcesoria. 

Do tej pory Gra Pałacowa odbyła się dwukrotnie. Każdej z edycji przyświeca inna myśl przewodnia. Do zwycięstwa przybliża Graczy znajomość ortografii, kinematografii, malarstwa, a także kreatywność, spostrzegawczość i zdolności plastyczne i aktorskie. Jednak najbardziej liczy się dobra zabawa. Uczestnicy obu edycji nie narzekają na brak wrażeń, a Grę wspominają jako wielką przygodę. Wykonywaniu zadań towarzyszy wiele emocj, a w Pałacu czuć umnoszącego się w powietrzu ducha rywalizacji.

Nagroda jest warta świeczki. Zwycięzcy stają się naszymi Gośćmi Specjalnymi i przez cały sezon mogą posługiwać się karnetem na wszystkie wydarzenia organizowane przez Pałac Kultury Zagłębia. Gra Pałacowa, to ciekawy sposób spędzania wolnego czasu oraz świetna przygoda. która wciąga! 

I. EDYCJA „Pałacowe Re:wolucje”:

Pierwsza edycja była częścią wyczekiwanego przez wszystkich Wielkiego ponownego Otwarcia Pałacu Kultury Zagłębia. Była to podróż przez historię i działalność Pałacu, od 11 stycznia 1958 roku, aż do dnia 11 października 2014. Po trwającym przeszło 3 lata generalnym remoncie budynku, wszyscy mogli odkrywać go na nowo . Na Graczy czekało wówczas mnóstwo zadań rozmieszczonych m.in. w Sali kinowej, Galerii, Pracowni plastycznej, Sali kameralnej, na Poddaszu, a także na Placu Wolności. Ich wykonanie wymagało wiedzy z dziedziny sztuki, filmu, a także znajomości ortografii. 

Makieta Pałacu Kultury Zagłębia umieszczona przed głównych wejściem została szybko  udekorowana przez małych i dużych mieszkańców naszego miasta.  Agenci krążący po terenie budynku sprawdzali wiedzę Graczy z dziedziny historii Pałacu Kultury Zagłębia, z kolei znany fraszkopisarz Leszek Wierzchowski zachęcał do tworzenia własnych dzieł. Lśniący, czarny fortepian przemówił za sprawą Graczy, których zadaniem było odtworzenie zaprezentowanego przez instruktora utworu. 

Po zakończeniu zmagań, przed budynkiem odbyło się uroczyste wręczenie karnetów na wydarzenia organizowane przez Pałac Kultury Zagłębia, a także pokaz tańca ze światłem Grupy Azislight oraz koncert na ścianie pod kierunkiem Ryszarda Bazarnika - widowisko z gatunku wydarzeń niewiarygodnych.

Pałacowe Re:wolucje okiem zdobywców 3 miejsca.

 

 

 

II. EDYCJA „Kultura od kulis”:

Rok później, 12 września 2016 roku, Gra zmieniła nieco swój charakter. Uczestnicy II edycji Gry Pałacowej: „Kultura od kulis”, z ciarkami na plecach poruszali się po niekończących się Pałacowych korytarzach i zaglądali do miejsc skrzętnie skrywanych na co dzień przed wzrokiem widzów.    

Gracze podążali tropem zadań, do których wykonania niezbędna była wiedza z dziedziny teatru, filmu oraz odrobina zdolności plastycznych. Uczestnicy zajrzeli do miejsc służących na co dzień wyłącznie do celów służbowych. Bez ograniczeń mogli poruszać się po garderobach i po scenie, a także krętym korytarzem, nieprzypominającym marmurowych holi, dotrzeć do malutkich drzwiczek prowadzących do pomieszczenia pod widownią. By zdobyć jak największą ilość pieczęci należało przemierzyć Pałac wzdłuż i wszerz, pokonać setki schodów, a także otworzyć kilkanaście drzwi, a przy tym wykazać się spostrzegawczością wypatrując dodatkowo punktowanych kostek z logiem PKZ.  Podobnie jak w poprzednim roku, zadaniem Graczy było zmierzenie się z ortograficznymi kruczkami, wykazanie się znajomością produkcji filmowych, a także stworzenie portretu swojego partnera z drużyny.

Najbardziej emocjonującym dla Graczy okazało się chyba jednak przekroczenie progu dzielącego ich od sceny i stanięcie w świetle scenicznych reflektorów. W Piwnicy Teatralnej przyszło im poczuć się jak prawdziwi aktorzy kabaretowi. Krótkie dialogi wyjęte żywcem z najbardziej znanych skeczy chyba na długo pozostaną uczestnikom w pamięci.
Wyzwaniem dla Graczy było także odnalezienie tajemniczego miejsca, czyli pomieszczenia z mechanizmem obrotowym sceny. Zadanie nie było łatwe, ale na pewno bardzo ekscytujące.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Graczom towarzyszyła Telewizja Zagłębie:

                                                                                                                                      

Zapraszamy do oglądania pełnej relacji z II edycji Gry Pałacowej.