Edukacja artystyczna

Beats of Freedom - zew wolności

Autor: Administrator

Piątek, 25.02.2011

Godz. 8:00 i 11:00

Sala Teatralna

OFERTA DLA SZKÓŁ
GIMNAZJALNYCH I PONADGIMNAZJALNYCH
 

 

 

Pałac Kultury Zagłębia ma przyjemność zaprosić młodzież szkolną wraz z gronem pedagogicznym do udziału w wyjątkowym projekcie edukacyjno-muzyczno-filmowym „Beats of Freedom - zew wolności".

W programie:
1. Wykład prowadzony przez Leszka Gnoińskiego reżysera i scenarzysty filmu „Beats of Freedom - zew wolności", który zawodowo zajmuje się dziennikarstwem muzycznym.
2. Projekcja Filmu „Beats of Freedom - zew wolności".
3. Panel dyskusyjny uczestników projektu z reżyserem i muzykiem (Tomkiem Lipińskim) 

Czas trwania projektu: około 2:45h
Data: 25.02.2011
Proponowane godziny spotkań: 8:00 oraz 11:00
Koszt uczestnictwa w projekcie: 12 zł od osoby/nauczyciele wstęp wolny

Na „Beats of Freedom - Zew wolności" należy spojrzeć jak na dzieło, w którym opowieść o muzyce młodzieżowej jest sposobem na wyjaśnienie ważnych zjawisk z najnowszej historii Polski - historii, z której możemy być dumni.

Dla nauczycieli obejrzenie tego filmu przez uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych stwarza szansę prezentacji najnowszej historii w nietypowy i bardzo ciekawy sposób. Film dla młodych widzów może być okazją do porównania życia ich i ich rodziców oraz ocenienia zmian, jakie zaszły w Polsce po obaleniu komunizmu. Najnowsza historia przestaje być zestawem faktów i dat do zapamiętania a staje się opowieścią o prawdziwym życiu, pasji, przygodzie.

Praca z filmem dokumentalnym na zajęciach jest także sposobem zachęcenia uczniów do zainteresowania tą formą przekazu. Na ekranach kin coraz częściej pojawią się wartościowe i ciekawe filmy dokumentalne. Włączenie ich do praktyki edukacyjnej może znakomicie urozmaicić warsztat edukacyjny nauczycieli i zwiększyć skuteczność nauczania.

W załączniku przedstawiamy propozycje zagadnień przygotowanych przez Narodowe Centrum Kultury, które nauczyciele mogą wykorzystać, pracując z uczniami na zajęciach historii, języka polskiego i godzinach wychowawczych. Mają formę poleceń adresowanych do grup, ale mogą je także wykonywać uczniowie pracujący samodzielnie. Zadania zazwyczaj wymagają przygotowania się przed obejrzeniem filmu, a ich podsumowaniem jest dyskusja po powrocie z kina.

DO POBRANIA: 
pdf przewodnik_dla_nauczycieli

KONTAKT: 
Grzegorz Drygała kom. 608-364-020
Dz. Marketingu 032/262-20-63 , e-mail: promocja@palac.art.pl 

więcej informacji o filmie oraz projekcie na oficjalnej stronie filmu: www.beatsoffreedom.pl